یـاد مـیکـنـیـم بـه نـیـکـی خـدای را کـه بـا یـاد او دلـهـا آرام گـیـرد.
*************************************************************************************************************
''بــه امــیــد پــیــروزی رهــروان راه آزادی''
*************************************************************************************************************


یــــاد و فـــــریـــــاد

یاد میکنیم خداوند مهربان و توانا را که به جانداران توانایی و به انسان دانایی و توانایی ارزانی داشت

یاد باد بزرگان و نیکان جهان

یاد باد نیکان و دلیران ایران

یاد باد دلیران و مبارزان

یاد باد مبارزان آزادیخواه ایران

یاد باد آزادیخواهان و آزادگان

یاد باد آزادگان و ایرانیان

یاد باد ایرانیان و جوانمردان

یــــاد و فـــــریـــــاد

یاد آزادی و فریاد آزادیخواهان

یاد سختیها و رنج های سنگین و فریاد کودکان رنجیده

یاد دردهای سهمگین و فریاد مردمان دردمند

یاد چشمان منتظر مادران و فریاد فرزندان دلیر در بند

یاد دیدگان اشک آلود خواهر و فریاد برادر از پشت دیوارهای سنگین

یاد غمهای نهفته در سینه پدران و فریاد فرزندان اسیر در بند ضخاک

یاد دوستان بی دوست مانده و فریاد دوستان در پشت میله های آهنین

یاد پیروزی و فریاد آزادی

یاد باد یاد یاران مبارز ایران

*************************************************************************************************************
سال پرواز و فریاد آزادی و سال رسیدن به ساحل سربلندی و پیروزی نیک باد .

۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

بیانیه سوم دادجویان آزادیخواه رزمگاه کماندو ایران ، سخنی با رسانه ها

''سخنی با رسانه ها''

زیباترین زینت هر انسان راستگویی و درستی در گفتار است و زشترین کار دروغگویی میباشد .
راستگویی و حقگویی همیشه زیباست و برازنده انسانهای آزادیخواه و درست کردار است و همواره بیادماندنی ترین خاطره های نیک روزگار میماند و از این میان شهامت و امانت را در خود آمیخته دارد . اما دروغگویی بسیار کاری نکوهیده و ناپسند بوده و چهره های دروغگویان را هم زشت میکند و با درونی از خیانت و ترس عجین است .
مطمئنا هیچگاه و هیچ چیز ثابت و ابدی نیست و فقط کردار و گفتار نیک وپسندیده به یادگار میماند همانگونه که فضاهای سرد و
ناامیدی میگذرند و جای خود را به امید و روشنایی میدهند و این قانون طبیعت و گردش روزگار است که همه چیز در حال تغییر و حرکت هستند و هیچ چیز جز ذات خداوند یکتا در عالم جاودانه و ابدی نیست .
انسانها ، کشورها ، موجودات و موقعیت های طبیعی و جغرافیایی در هر مقطع و در زمانه خود دستخوش حوادث و رویدادهای گوناگون چه تلخ وشیرین و چه با ویرانی و آبادی با ظواهری متفاوت بوده و هستند و در برخی مواقع عده ای وقایع را با احساس خود چه به دلخواه و چه با فرمان و اجبار ثبت میکنند و به برگ های تاریخ می افزایند که هم اینک برخی دست نوشته ها و سنگ نوشته ها و آثار فرهنگی و باستانی بجای مانده حکایت از شناسه های  تاریخی هر قوم و قبیله و ملتی دارد و هر ملتی با گذشته خود عجین و زنده است . بگونه ای که بسیاری ملاک و معیار ارزش گذاری مملکت خود را از میراث فرهنگی و تاریخی بجای مانده  از گذشته سرزمین شان میدانند .
  
مجموعه تاریخ نیز برگ های به هم پیوسته خاطرات و داستانها و ثبت رویدادها و حوادث در اعصار گذشته است و در واقع آنچه امکان ثبت و نوشتن در گذشته بوده امروزه بعنوان تاریخ مورد بررسی و مطالعه قرار میگیرد . حال با نگاهی به عصر کنونی در می یابیم که این زمان نسبت به عصرهای گذشته بسیار متفاوت است چرا که هر رویداد و حادثه ای در هر روز و ساعت و لحظه ای ثبت میگردد و بعنوان اخبار و پیام به سراسر دنیا پخش و نشر میشود . و این بدین معناست که نقش رسانه ها همراه با تجهیزات و امکانات پیشرفته ارتباطی بسیار بالاست و شاهد هستیم که عصر کنونی را عصر ارتباطات نامیده اند بگونه ای که ارتباط ها و پیوند ها بسیار نزدیک و سریع حاصل میشود و جهان با این شیوه  بعنوان دهکده جهانی مطرح گردیده است . و در واقع هر نقطه ای از جهان چه دوردست ترین مناطق و چه نزدیک ترین مکان ها همگی در خود خبر ها و پیام ها و ناگفته ها و حوادثی بسیار دارند و چه بسا دردهای کهنه و خاطرات تلخ و حوادث  ناگواری که هنوز هم با این همه گستردگی رسانه ها پخش و نشر نگشته است .
مطمئنا نقش رسانه ها در این عصر از اهمیت بسزایی برخوردار است و در جهت دهی فرهنگ ها و شناسایی هویت فرهنگی ملل بسیار موثر میباشد و چنانچه با دقت نگریسته شود جایگاه راستین رسانه ها در انتقال خبرهای واقعی و آشکار نمودن حقایق بسیار مهم بوده و با اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوع های گوناگون موجب حصول نتایج مطلوبی میگردد . جا دارد اشاره ای شود به مهمترین اصل که خوشنامی و جذابیت و در این میان مهمترین اصل ، خوشنامی و جذابیت رسانه ها همان صداقت و امانت در خبررسانی و شفافیت موضوع ها بدور از دشمنی و سوء استفاده است .
برای افزودن به چیزهای نیک شاید بایستی از برخی موارد کاست و برای بدست آوردن هر چیزی بستگی به جایگاه و مراتب آن باید هزینه های پرداخت بخصوص اینکه برای بدست آوردن جایگاهی شایسته باشد و به همین منظور در مورد رسانه ها نیز این مهم وجود دارد . رسانه های که رعایت انصاف را در گسترش حقایق و واقعیات موجود جامعه نمایند و با شجاعت نسبت به بیان حقایق بپردازند شاید در مقطع یا زمانه های مورد هجوم ، تهمت ، هتاکی یا سرکوب قرار گیرند اما لذت حقگویی را برای همیشه احساس کرده و با گذر از دوره زمانی سخت به ثمره شیرین عزت و پیروزی خواهند رسید .
آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از وظایف هر رسانه است و راستگویی زیور پسندیده ای است که برازنده انسانهای باوجدان و منصف و حقیقت طلب میباشد . و اقبال عمومی و خواسته انسان های آزاده از رسانه ها رعایت اخلاق و بیان واقعیات موجود است که در این صورت عملکردشان اثرگذار و سازنده و مورد پسند و رضایت مخاطبان خواهد بود و در مقابل رسانه هایی که وام دار دیگران بوده و با دروغ پردازی و وارونه نشان دادن واقعیات حرکت میکنند و یا در جهت خشنودی حاکمان ظالم گام بر میدارند و از خود اختیار و اراده ای ندارند در نظر بسیاری از مردم مورد نکوهش و سرزنش هستند و هر چه عملکردشان ناپسندتر باشد انزجار و تنفر از آنها نیز بیشتر خواهد بود . با هر شیوه و روشی که رسانه های گوناگون داشته باشند در هر صورت این دیدگاه و نظر مردم و قضاوت آیندگان است که موجب ارزیابی عملکردشان میشود .
حال سخنی با رسانه هایی که به هر طریقی مرتبط با وقایع روز ایرانیان در سراسر دنیا هستند داریم . اگر تاکنون به هر علت و دلیلی توانایی انجام رسالت خطیر و وظیفه راستین رسانه ای نبود و در هر شرایطی چه از  ترس جان و چه از موقعیت مادی و سیاسی مواردی در مسیر اطلاع رسانی و بیان دردهای مردمان و جوانان وجود داشته است و شکستن دیوارهای ناپسندی مشکل بود ، اینک زمینه ای توسط جوانان این مرزو بوم ایجاد گردیده که با یک تلاش همگانی و همبستگی ملی دیوارها و موانع پیشرفت شکاف برداشته و بااستمرار تلاش فرو خواهد ریخت .  
ضمن احترام به همه رسانه هایی که با شهامت و صداقت نسبت به بیان واقعیات تلاش کرده و میکنند ، از دیگر همکاران رسانه ای میخواهیم تا همسو با مردم برای آزادی و آبادانی همراه شوند و با همبستگی و همراهی همدیگر در برابر هر ناروایی و دروغ و ظلم بایستیم که کوتاهی در این امر موجب ندامت و پشیمانی است  . روی سخن ما با همه است اما بیشتر به آنانی که در اندیشه آزادی و سرافرازی میهن عزیزمان هستند میباشد .
هم اکنون در سینه های تنگ مردمان فریادهایی است که توان بیرون بردن نداشته اما بزودی فریادها سر خواهند داد . در چشمان کودکان سوخته و آواره حرفهای بسیار است که توان بیان نداشته اند اما بزودی دیدگانشان را از اشک غم تهی و روشن بشادی خواهیم دید .
در دلهای مادران داغداری که از فراق جدایی فرزندانشان غم ها و دردهای سهمگینی است که موقعیت بیرون کردن ندارند اما بزودی انتقام خون های به ناحق ریخته و بیدادگری های ظالمان را مینگریم .
گام های جوانان این دیار  اگر چه سست و ضعیف گشته اما بزودی پایداری و توانایی گامهایشان در حرکتی پسندیده و رزم جانانه را شاهد خواهیم بود .
سرزمین ویرانه را دوباره خواهیم ساخت و بر هر ویرانه ای سازه ای از پایداری و پاکی بنا میکنیم و در این راه دستان همه مهرورزان این آب و خاک را به گرمی میفشاریم و حضور مبارزان آزادیخواه را ارج می نهیم .

 

ارسال به بی رنگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

::: مهمان گرامی لطفا نظر خود را یادداشت کنید :::